Co powinieneś wiedzieć o torze wyścigów samochodowych w Modlinie
Modlin to nadchodzący kompleks sportowy, w którym znajdzie się nowy tor wyścigowy Mistrzostw Europy FIA Formuła 3. Kompleks znajduje się zaledwie 20 kilometrów od centrum Warszawy i 60 kilometrów od Piotrkowa Trybunalskiego. Do Modlina można dojechać również drogą lądową i kolejową. Budowa Modlina jako centrum sportów wyczynowych ma się zakończyć w połowie 2020 roku, a otwarcie obiektu planowane jest na początek 2021 roku. Co przyniesie nowy tor wyścigowy dla fanów sportów motorowych? Przyjrzyjmy się temu, co wiemy o nim do tej pory.
Co warto wiedzieć o torze wyścigowym w Modlinie
Tor wyścigów samochodowych w Modlinie https://autonator.pl/tor/warszawa-modlin będzie posiadał certyfikat FIA i będzie oferował wysokiej jakości obiekty spełniające wszelkie normy bezpieczeństwa. Niektóre z planowanych elementów kompleksu obejmują:
- Najnowocześniejszy, 2-kilometrowy tor z 16 zakrętami, w tym długą prostą i techniczną sekcją infield – Pit lane wyposażony we wszystko, co niezbędne zespołom do przygotowania i konserwacji swoich samochodów między wyścigami – Trybuny dla widzów dla 20 000 fanów – Hotel, restauracje, centrum handlowe i inne obiekty, które stworzą miejsce docelowe dla fanów wyścigów z całej Europy – Obszar przeznaczony na badania i rozwój motoryzacji, innowacje i edukację – Tor szkoleniowy dla młodych kierowców z obiektem kartingowym.
Kilka słów o FIA Formula 3
Koncepcja Formuły 3 to tanie, mało ryzykowne wprowadzenie do wyścigów na otwartych kołach. Napędzane przez te same silniki co wiele innych samochodów drogowych, 3-cylindrowe jednostki napędowe ze wtryskiem paliwa produkują do 420 KM i okazały się wystarczająco trwałe, aby przetrwać wiele tysięcy kilometrów wyścigowych.
W Mistrzostwach Europy FIA Formuły 3 zespoły, kierowcy i samochody rywalizują według tych samych zasad, a więc na równych zasadach. Odbywają się one na torach w całej Europie, a sezon trwa około 10 miesięcy i kończy się zdobyciem tytułu mistrzowskiego.
Wyścigi są wspaniałym widowiskiem, w którym zespoły walczą o tytuł, kierowcy o miejsce w pierwszej dziesiątce, a inżynierowie starają się zoptymalizować samochód pod kątem każdego toru. Formuła 3 jest jedną z najbardziej przystępnych kategorii startowych, z kampanią na cały sezon kosztującą około 3 milionów euro, co wypada bardzo korzystnie w porównaniu z innymi kategoriami, seriami wyścigowymi i sportami.